zondag 22 juli 2018

Jess Thom speelt Beckett's Not I -





Jess Thom heeft Tourette, haar biscuitshedgehogs en echte vuilbekkerij gaan gepaard met tics van op haar borst slaan tot gierende uithalen (changing the world one tic at the time). Zij wil Becketts Not I gaan spelen voor het Edingburgh's Fringefestival. De docomentaire volgt haar op haar onderzoek om dit twaalf minuten durende spervuur aan taal in de greep te krijgen. Daarmee wil ze ook theater maken dat voor iedereen toegankelijk is. Voor ik er erg in had was het ver voorbij middernacht. En wist ik dat ik én een welhaast meeslepende documentaire gezien had én dat ik niet meer op dezelfde manier tegen... Weet je, zie zelf maar.

Waar je de documentaire op het net kunt bekijken, heb ik helaas nog niet uitvogelen. In Nederland heb je helaas geen toestemming om programma's van de BBC op het net terug te zien.

Daarom moet je het hier maar met deze teasers doen.

JESS THOM & TOURETTESHERO - NOT I (Trailer) from Jamie Coward - Video Editor on Vimeo.





https://www.bbc.co.uk/programmes/p06f32r3

Geen opmerkingen: