dinsdag 3 januari 2012

Molly en Milly - nagekomen foto's van Miranda Drenth


Molly en Milly, een monoloog interieur voor Cox Habbema (foto links), heb ik voor ROODPALEIS geschreven (Axisfestival Assenvan 2011). Concept, regie en choreografie waren van Betsy Torenbos (foto midden achter), zang door Jojanneke Vanderveen (foto rechts), de muziek van Louis Andriessen, Jacob ter Veldhuis en Gerard Ammerlaan. Miranda Drenth stuurde onlangs deze foto's op. Vandaar dat ik er hier nog even aan refereer.



    (Mi) Hij doet alles voor me.
Nog steeds, zegt Milly.
(Mo) Heb je er nooit spijt van gehad,
vroeg ik haar?

(Mi) Ja, hij was altijd aan het werk.

(Mo) Ik wijs naar Stef,
daar in die luie stoel.
Hij straalde als een kerstboom.
Veertig jaar getrouwd,
Vijf kinderen.

(Mi) We waren toch op zoek naar liefde.
Wat is daar fout aan? 

(Mo) Maar onze dromen,
zei ik
van reizen,
de hele wereld aan onze voeten?

(Mi) Maar ik had Stef aan mijn voeten,
zegt Milly.

De perfecte pantoffel.


Het was hààr droom… de wereld afreizen.., naar het theater, acteren, interessante mensen  die wat te melden hebben, vrijheid - sterren …en de raarste pantoffels… 
                                                           aan je voeten…





Geen opmerkingen: