woensdag 19 maart 2014

Er komt leven bij de dood van Adam Olivier (12 december 2013)

De Silver Leaf Brass Band
op het Martinikerkhof Groningen
Met dank aan Hans Hulsebus
directeur van Ardante Uitvaartcentrum
 
Dat is zeker te hopen nu vorig jaar de Groningse ereburger van New Orleans geheel onverwacht vier dagen na het vieren van zijn zeventigste verjaardag stierf. De foto hierboven is genomen ergens in 1987 op het Martinikerkhof. Ad wilde dat zijn Silver Leaf Brass Band niet louter in clubs, op feesten, partijen en festivals speelde, maar ook bij uitvaarten. Droevig met de kist heen, blijmoedig in Gods Goedheid vertrouwend (meer traditie dan werkelijkheid) swingend zonder kist terug naar de penaten. Ik liep mee in de stoet - als professioneel drager (behalve de kist droeg ik ook nog een snor). Achter mij de filmer Wout Boekelo met wie ik later nog samen met Betsy Torenbos Maria in Campis draaide. Met Manon Alving in de hoofdrol (haar laatste rol, want ook zij is helaas niet meer). Ad is net nog zichtbaar tussen soesafoon en altsax. Ik voeg hier beneden het artikel van het Dagblad van het Noorden toe. Ach Ad, Just a closer walk with thee.



Geen opmerkingen: